DIGITALISERING

Digitalisering bidrar til økt automatisering av dine prosesser, som igjen effektiviserer kundereisen. Optus Digitalbyrå hjelper deg med å få oversikt over ditt kundeløp, slik at du vet hvordan du kan bruke ressursene dine bedre.

Digitalisering

I utgangspunktet kan alt digitaliseres. Dette betyr likevel ikke at det nødvendigvis er smart eller effektivt å digitalisere alt. Digitalisering kan gi økt effektivitet, men du må ta faktorer som kundeservice og menneskelig relasjonsbygging med i betraktningen når dine salgsprosesser skal forbedres.

Få tid til relasjonsbygging

Dagens kunder stiller høye krav til effektivitet og spesialtilpasninger. De vil ha kjappere svar, få god service og føle at de blir tatt vare på. Utfordringen er at menneskelige relasjoner er vanskelig å digitalisere. Nettopp derfor er det viktig at du benytter deg av digitalisering kun der det er fruktbart.

Kundepleie og kundeservice går hånd i hånd, men det er viktig å ikke bli for ivrig. Der kundepleie kan digitaliseres gjennom for eksempel jevnlig utsending av aktuelle e-poster og spesialtilbud, bør du unngå å heldigitalisere kundeservice. Det er ikke bra om kundene dine bare får snakke med en chatrobot når de egentlig trenger en kundeservicemedarbeider.

Det som er fint med digitalisering, er at tiden du sparer kan brukes på å bygge kunderelasjonen med ditt personlige nærvær.

I Optus Digitalbyrå kjenner vi godt den hårfine balansen mellom for mye og for lite digitalisering. Vi hjelper deg med å se kundene dine, og finner ut hvilke deler av din kundekontakt som drar nytte av digitalisering.

Hvordan kommer man i gang med digitalisering?

I Optus Digitalbyrå starter vi med å ha en workshop med deg for å få oversikt over kundeløpet til din bedrift. Vi går gjennom alle kundepunkter, fra hvor kunder søker etter informasjon om dine tjenester eller produkter, til hvordan du kan gi best og mest mulig effektiv kundepleie. Deretter ser vi på hvilke av oppgavene dine som er tidkrevende, men ikke altfor kompliserte. Det er her jobben med å digitalisere begynner.

automatisering

Kundeløpet

Kundeløpet kan vises som et flytdiagram. Det illustrerer og forklarer alle hendelser som skjer fra en kunde er interessert i et produkt til hen er en eksisterende og aktiv kunde. Nedenfor ser du eksempel på et flytdiagram tømt for informasjon.

Lurer du på om digitalisering er noe for deg?

Vi er ganske sikre på at din bedrift vil ha stor nytte av digitalisering. Er du fremdeles er usikker på om dette er noe for din bedrift? Vi holder mer enn gjerne et uforpliktende møte med deg for å se på hvordan vi kan effektivisere dine kundeløp.

Vår Managing Partner Abtin Rahmanian har skrevet en boken Digitalisering av kundeløpet: Veien til optimal kundeservice. Send oss en e-post hvis du ønsker boken tilsendt gratis.

Book et uforpliktende møte

Book et uforpliktende møte

Legg inn din kontaktinformasjon, så vil en rådgiver ta kontakt med deg så fort vi har mulighet.

Personvern

Du hører fra oss i løpet av dagen

Få en gratis SEO-analyse av din nettside

Få en gratis SEO-analyse av din nettside

Legg inn din kontaktinformasjon og nettsideadresse, så vil vi sende deg en rapport så snart SEO-analysen av din nettside er klar.

Personvern

Du hører fra oss i løpet av dagen

Få tilsendt et uforpliktende tilbud

Få tilsendt et uforpliktende tilbud

Legg inn din kontaktinformasjon, så tar en rådgiver kontakt med deg så fort vi har mulighet.

Personvern

Du hører fra oss i løpet av dagen

Få en markedsanalyse for din bedrift

Få en markedsanalyse for din bedrift

Legg inn din kontaktinformasjon, så vil en av våre rådgivere ta kontakt for å gi deg mer informasjon.

Personvern

Du hører fra oss i løpet av dagen