64808898 ads@optus.no
Select Page

DIGITALISERING

Digitalisering bidrar til økt automatisering av dine prosesser, som igjen effektiviserer kundereisen. Optus hjelper deg med å få oversikt over ditt kundeløp, slik at du ser hvor du kan bruke ressuresene dine bedre.

Digitalisering

I utgangspunktet kan alt digitaliseres. Dette betyr likevel ikke at det nødvendigvis er smart eller effektivt å digitalisere alt. Digitalisering kan gi økt effektivitet, men du må også ta andre faktorer, som kundeservice og menneskelig relasjonsbygging, med i betraktningen når dine salgsprosesser skal forbedres.

Få tid til relasjonsbygging

Dagens kunder stiller høye krav til effektivitet og spesialtilpasninger. De vil ha kjappere svar, få god service og føle at de blir tatt vare på. Menneskelige relasjoner er vanskelig å digitalisere, og nettopp derfor er det viktig at du benytter deg av digitalisering kun der det er fruktbart. Kundepleie og kundeservice går hånd i hånd, men der den første kan digitaliseres gjennom for eksempel jevnlig utsending av aktuelle e-poster og spesialtilbud, bør du unngå å heldigitalisere kundeservicen din. Det er ikke bra om kundene dine bare får snakke med en chatrobot når de i virkeligheten trenger en kundeservicemedarbeider som forstår situasjonen de befinner seg i.

Det som er fint med digitalisering, er at tiden du sparer kan brukes på å bygge kunderelasjonen med ditt personlige nærvær.

I Optus kjenner vi godt den hårfine balansen mellom for mye og for lite digitalisering. Vi hjelper deg med å se kundene dine, og finner ut hvilke deler av din kundekontakt som drar nytte av digitalisering.

Hvordan kommer man i gang med digitalisering?

Hos Optus starter vi med å ha en workshop med deg, der vi får oversikt over kundeløpet til din bedrift. Vi går gjennom alle kundepunkter, alt fra hvor kunder søker etter informasjon om deres tjenester eller produkter, til hvordan dere kan gi best og mest mulig effektiv kundepleie. Deretter ser vi på hvilke av oppgavene deres som er tidkrevende, men ikke altfor kompliserte. Det er her jobben med å digitalisere begynner.

Flytdiagram

Kundeløpet

Kundeløpet kan vises som et flytdiagram som skal illustrere og for- klare alle hendelser som skjer fra en kunde er interessert i et produkt til han er en eksisterende og aktiv kunde. Nedenfor ser du flytdiagrammet strippet for all informasjon som kan legges inn.

Er du usikker på om digitalisering er noe for deg?

Vi er ganske sikre på at din bedrift vil ha stor nytte av digitalisering. Dersom du fremdeles er usikker på om dette er noe for din bedrift, holder vi mer enn gjerne et uforpliktende møte med deg for å se på hvordan vi kan effektivisere dine kundeløp. Vår Managing Partner Abtin Rahmanian har skrevet en boken «Digitalisering av kundeløpet: Veien til optimal kundeservice». Send oss en e-postmelding hvis du ønsker boken tilsendt gratis.

Book et uforpliktende møte

Book et uforpliktende møte

Legg inn din kontaktinformasjon så tar en rådgiver kontakt med deg så fort vi har mulighet.

Du hører fra oss i løpet av dagen

Få en gratis SEO-analysen av din nettside

Få en gratis SEO-analysen av din nettside

Legg inn din kontaktinformasjon og nettsideadresse, så vil vi sende deg rapporten så snart SEO-analysen av din nettside er klar.

Du hører fra oss i løpet av dagen

Få tilsendt et uforpliktende tilbud

Få tilsendt et uforpliktende tilbud

Legg inn din kontaktinformasjon så tar en rådgiver kontakt med deg så fort vi har mulighet.

Du hører fra oss i løpet av dagen

Få en gratis SEO-analysen av din nettside

Få en gratis SEO-analysen av din nettside

Legg inn din kontaktinformasjon og nettsideadresse, så vil en av våre rådgiveren ta kontakt.

Du hører fra oss i løpet av dagen